Feugiat nulla facilisis at vero eros et curt accumsan et iusto odio dignissim qui blandit praesent luptatum zzril.
+ (123) 1800-453-1546
info@example.com

Related Posts

Welcome to MedicalPress a Premium Medical Theme
Δευτέρα - Παρασκευή 11:00 - 19:00
Title Image

Χρυσή Αναλογία

Χρυσή Τομή & Στήθος

Στήθος μεγάλο και βαρύ, μικρό και εφηβικό, πλούσιο και στητό, σφριγηλό και όρθιο, μεγάλο και σφριγηλό. Στήθος με μικρές θηλές, στήθος με μεγάλες θηλές. Στήθος νεανικό και στήθος ώριμο. Στήθος πριν το θηλασμό και στήθος μετά το θηλασμό. Στήθος συμμετρικό και στήθος ασύμμετρο. Στήθος της τηλεόρασης και των περιοδικών και στήθος της γυναίκας της διπλανής πόρτας. Κάθε στήθος είναι απόλυτα μοναδικό, ακριβώς γιατί η «φύση» έδωσε ένα διαφορετικό στήθος σε κάθε γυναίκα. Όμως μήπως τελικά η φύση δεν «ξέρει πάντα καλύτερα»;

 

Οι φυσικοί νόμοι και κανόνες διέπονται πάντοτε από μία νομοτελειακή αρμονία: η γνωστή σε όλους μας Χρυσή Τομή δεν είναι μία ανθρώπινη εφεύρεση, αλλά απλώς μία ανθρώπινη παρατήρηση των κανόνων που ισχύουν στο σύμπαν.

Πολύ νωρίς, ήδη από την ελληνική αρχαιότητα, οι άνθρωποι παρατήρησαν αυτήν την συμπαντική αρμονία και την αποτύπωσαν στα έργα τους. Λέγεται πως πρώτος ο Φειδίας εφάρμοσε τη Χρυσή Αναλογία στην τέχνη του και έκανε τους «θεϊκούς κανόνες» της απόλυτης αρμονίας κτήμα των γλυπτών και των δημιουργημάτων του.

Με βάση ακριβώς αυτούς τους κανόνες είναι φτιαγμένο και το «ιδανικό» ανθρώπινο σώμα και πρόσωπο: το αντικειμενικά όμορφο υπάρχει. Ένα πρόσωπο και ένα σώμα που ακολουθεί τις αποστάσεις και τις μετρήσεις της φύσης, είναι αντικειμενικά αλλά και διαχρονικά όμορφο. Η Νεφερτίτη θεωρείται το απόλυτο πρότυπο ομορφιάς εδώ και σχεδόν 3.000 χρόνια και οι αναλογίες του προσώπου της συνάδουν με ένα σύγχρονο πρότυπο ομορφιάς, την Ατζελίνα Ζολί.

Μπορεί αυτό να είναι τυχαίο; Φυσικά και όχι. Εδώ ακριβώς μπαίνει ο παράγοντας της επιστήμης και της Πλαστικής Χειρουργικής που λέει πως, εφόσον γνωρίζουμε το αντικειμενικά όμορφο, μπορούμε και να το προσεγγίσουμε. Σε καμία περίπτωση όμως αυτό δεν σημαίνει -μία παρανόηση που δημιούργησε πολλά προβλήματα στο παρελθόν- πως η τέλεια μύτη της Όντρει Χέρμπορν ταιριάζει σε κάθε γυναίκα. Όχι. Σημαίνει πως, όπως η προαναφερθείσα καλλονή είχε την τέλεια μύτη για το δικό της πρόσωπο, υπάρχει μία τέλεια μύτη για κάθε γυναίκα στον κόσμο: η δική της τέλεια μύτη, που ταιριάζει με τις αναλογίες του δικού της προσώπου.

 

Πώς όμως όλο αυτό σχετίζεται με το στήθος; Είναι πολύ απλό: κάθε στήθος είναι όμορφο, όμως υπάρχει ένα ιδανικό στήθος για την κάθε γυναίκα ξεχωριστά και αυτό δεν είναι υποκειμενική άποψη αλλά αντικειμενική μέτρηση.

Διαχρονικά το πιο τέλειο στήθος που έχει υπάρξει σε σώμα είναι αυτό της Αφροδίτης της Μήλου, κάτι που δεν λέγεται απλώς ως τυχαία ρήση, αλλά έχει αποδειχθεί επιστημονικά μέσα από συγκεκριμένες μελέτες και έρευνες. Το στήθος της Αφροδίτης της Μήλου είναι τέλειο, γιατί βρίσκεται σε απόλυτη αρμονία με το υπόλοιπο σώμα του γλυπτού.

Η απόσταση μεταξύ των δύο μαστών, ο όγκος του άνω και του κάτω πόλου, η θέση του στήθους στο στέρνο, η απόσταση από τα πλευρά, από τον ομφαλό και από το λαιμό, η προβολή του στήθους, το μέγεθος και το σχήμα της θηλής: όλα βρίσκονται στην απόλυτη αρμονία με βάση τη Χρυσή Τομή και τους κανόνες της.

Τι σημαίνει αυτό; Πώς ο πλαστικός χειρουργός θα δημιουργήσει το στήθος της Αφροδίτης της Μήλου σε κάθε γυναίκα; Φυσικά και όχι! Αυτό απλώς θα δημιουργούσε τερατουργήματα και απόλυτη έλλειψη ισορροπίας. Το στήθος του διάσημου αγάλματος είναι απλώς ένα παράδειγμα, ένα πρότυπο, μία απτή απόδειξη πως το τέλειο υπάρχει.

Αυτό που μένει είναι να αφήσουμε στην άκρη τον ιατρικό εγωισμό και την υποκειμενική κρίση και να δεχθούμε πως η φύση τελικά όντως ξέρει καλύτερα. Ακολουθώντας τις μετρήσεις και τις αναλογίες της Χρυσής Τομής, όπως αυτή αποτυπώνεται στο σύμπαν, ο πλαστικός χειρουργός μπορεί να δημιουργήσει το ιδανικό στήθος για το κάθε συγκεκριμένο σώμα: το δικό σου ιδανικό στήθος!